Träningsdag!

Idag har vi varit duktiga. Vi började dagen med att åka ut till appellplanen men eftersom gräset höll på att klippas gick vi ut i skogen istället. 
Idag prövade jag lite inledande sök med Scott. Han tyckte att jag var lite konstig ibörjan men jag guidade fram honom lite och han fann sin belöning. Sedan tog han raka vägen till belöningen på en gång. Jag satte fast honom i ett träd och sedan fick han se hur jag la ut belöningen sen tog jag loss honom satte honom vid sidan och sa sök. Han stack i väg de två meterna om söket var på men han tyckte det var kul.  Laszo fick göra ett svårare sök på cirka 200 meter där jag hade vallat området lite innan. Han var duktig men spårar mer än söker. Han går exakt i min vallning och sedan till belöning. Men han är duktig.
Efter en sovstund och lunch hemma så åkte vi ut till appellplan igen och nu tränade Laszo och jag fotgående (väldigt lite för han ville inte riktigt idag) sedan tog vi några hopp och fick hjälp av Anita att göra budföring. Han rusar på bra fram till henne men när han ska sätta sig fot blir han lite distanserad. Vi får öva mer!Vi gjorde lite ringträning också och gjorde en tandvisning med Anitas hjälp. 


trötta hundar... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0