Fortsatt träning!

Scott är nu ensam hund hemma. Laszo fick lite välbehövlig vila från Scott, som blir allt mer intensiv i sin hantering av Laszo. Laszo är fortfarande ett under av tålmodighet och låter Scott hänga i mustaschen länge innan han morrar och går undan.

Idag har vi tränat inkallning med visselpipa och stadga i ligg. Scott kommer som ett skott, verkligen. Han har aldrig missat ännu och gör skäl för sitt namn. Jag prövade honom ändå ganska hårt idag. Jag rullade iväg en kotte, som han älskar att jaga efter. När han var nästan framme vid kotten, visslade jag inkallning och Scott tvärvände och struntade i kotten, och i full fart kom han tillbaka till mig. Det tycker jag var strongt! Vi har börjat träna "vänta" också. Poletten har precis ramlat ner för Scott och han börjar förstå vad som förväntas av honom. Men ännu är det svårt att tygla sig om han inte ser mig hela tiden, den lille goingen!
Hallå.....bilden skall roteras!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0