Någon börjar ta för sig....

Någon som börjar ta för sig är Scott! Laszo har varit en gullig storebror i dryga tre veckor nu och är det fortfarande. Scott börjar nu verkligen testa hur snäll Laszo är och istället för att, som tidigare, slänga sig på rygg, när Laszo bjuder till lek, tar Scott för sig och utmanar. Jag vet att detta är bara början på en, än så länge lätt match för Laszo, men snart kommer motståndet att hårdna och Laszo kommer att få slita om han ska hänga med. Bra, för bägge två! Spännande för mig.

Scott orkar inte följa med på promenaderna runt ön själv och han har blivit för tung för att bära för mig. Jag kallar det nu för att jag tränar Scott att vara ensam en stund, ca 40 min. Resultat okänt - brakar det i skogen när ett träd faller om ingen är där och hör?

Scott tar för sig av Laszo......och Laszo tillåter.......

Lavendeln blommar och jag har skördat en del för vinterns garderober.
Något som hundarna finner helt ointressant och varför skulle de?

Jag har också bytt gardiner, vilket inte heller var speciellt roligt för Laszo
och Scott, men matte var nöjd! Jaja, hon är å andra sidan lättroad vid det här laget!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0