Vilken häftig dag!

Scott fick gå en kort promenad i Humlegården på morgonen och blev nockad av alla dofter och slocknade under en parkbänk i skuggan under en alm. Därefter hälsade vi på Ceasar som är en vit dvärgschnauzer och lika ettrig som Scott. Laszo tröttnade och övervakade enbart leken. Det är en roll som Laszo alltmer intar sedan Scott kom till familjen. Han är "The Supervisor"!

Framåt sjutiden tog vi kvällspromenaden och kunde konstatera att det är mer lantligt här än på landet. Skillnaden som syns är att här finns det lyktstolpar.

Vi gick in i en hage och det visade sig att runt kröken i hagen, var det ett femtiotal får. Jag hade inget koppel med till Laszo, utan fick ta remmen till väskan som jag burit Scott i, som något provisorium. 



Det här blev också för tungt! Scott kommer att få träna mer på att vara ensam hädanefter, när jag och Laszo går kvällspromenad.



Laszo blev riktigt het i fårhagen och jag fick ta remmen till väskan som koppel.
Fåren ville hälsa eller jaga oss ur hagen. Jag är osäker på vilket faktiskt.

Scott har fått en infektion i vänster öra, som kliar. Han behandlas med Fucidin morgon och kväll. Under denna infektion har han fått smeknamnet Läderlappen! Det därför att han skakar så mycket på huvudet när det kliar, så det fladdrar hela tiden om honom. I det här fallet är ordet fladder ett ljud! Ljudet av läderlappen som fladdrar.......

.........och Laszo, han är en fena på att balansera grästrån på nosen utan att blinka en enda gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0