lång träning idag...

Idag mötte vi upp Anita och Aquila för lite träning ute på klubben.
Vi började med att värma upp i några uppletande i ruta. Laszo var duktig men gör dubbelt jobb eftersom han försöker spåra allt som är vallat. Nu när han hittar saken kommer han springades med den!
Sedan ner på plan där vi inledde med träning av rutan (moment i Lk 2) Han gör den bra men vi kommer behöva nöta, för ordet ruta sitter inte riktigt! nöta nöta nöta, tur att det är vinteruppehåll. Jag gjorde med en target platta vilket får igång honom, jag tror att det blir träningstekniken för detta moment.
Sedan blev det lite fotgående som var riktigt bra, nära och koncentrerat.
som nästa moment var det dags för tvåans hopp där jag provade att bara skicka honom och säga att han skulle sitta. Det fungerade men utan glädje och fart. Jag gjorde då skicket på hopp och sedan slängde jag bollen över huvudet på honom och då fick jag farten! Det är trickset!
Sedan gjorde jag en inkallning med ett ställande och ve och fasa han stannade inte, trots att det är hans paradgren. För att tillägga har jag itne gjorde stanna i inkallandet på väldigt länge och jag har ju jobbat med snabba inkallningar så han satsade på farten och tyckte att jag var konstig som började skrika stanna mitt i allt. Öva öva...
Som avslut slängde jag iväg apporten och laszo sprang och hämtade så gärna. När han hade den i munnen sprang jag åt andra hållet och väntade in honom lite, sa fot och sedan stannade jag. Lilla stjärnan satte sig bredvid och hade apporten i munnen! Wee. Massa beröm.
Som absolut sista moment la vi en platsliggning tre minuter. Även Scott fick vara med här. Laszo la jag och sedan hämtade jag scott som fick lägga sig 5 meter ifrån Laszo fick ett stanna kommando och sedan ställde jag mig på en koppellängdsavstånd. Scott låg som ett ljus! Sååå duktig och fokuserade men jag avkopplad hela tiden. Sista 30 sekunderna tyckte jag att han var så bra så jag gick fram till honom och satt bredvid och klappade på honom och sa att han var duktig. Vad gör han då? Han lägger sig på rygg för att bli kliad på ryggen.. Tok hund.
HOPP & LEK och hundarna for iväg och lekte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0