Vi ser ljuset i tunneln

Vi har under ett tag funderat på hur vi ska få Laszo att vilja sätta sig bredvid mig i utgångsposition med apportbocken i munnen. Han har gjort klockren hämtning för att sedan lägga den på mina fötter och sedan ta upp den och lägga i min hand. Ni ska veta att faktumet att han ens hämtar apporten är stort för att vara han.
Idag när jag slängde apporten och sedan skickade honom på apportkommandot sprang han rakt fram och hämtade den. När han sedan var på väg tillbaka sprang jag åt andra hållet. När han hade hunnit ikapp mig började jag gå och kommenderade fot. När han gick fot stannade jag och han satte sig med apporten i munnen och släppte den på loss!! Yes!
Rutan tränade vi också. Det gick bra jag skickade honom och när han var i rutan klickade jag och kastade bollen. Han tyckte det var kul och det blev en positiv träning. Det kommer dock bli mycket tragglande med rutan och apporten och tvåans hopp i vinter, däremot sitter de andra momenten väldigt bra till "tvåan".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0