En taggad Laszo

Månadskommendering igår vilket började lite lustigt med att jag itne kom in till mamma vilket gjorde att jag fick åka i mina vanliga kläder. Jag kan säga att de retade mig när jag kom till kubben är det så här man tränar hund på Liiidingö! Men jag bjuder på den!
Speciellt när det gick rysligt bra på träningen sen.
Jag körde igenom lydnad klass I som genrep inför lördagen och Laszo var taggad! Han tjöt av glädje. Fotgåendet var mycket bättre än på länge, fortfarande brist då han inte kunde släppa "tävlingsledare" med blicken. (Han hade fått en köttbulle vid tandvisningen) LÄggandet och ställandet under gång var utmärkta och så även inkallningen! 10, 10 ,10 (typ =0) Hoppet var han fokuserad på den där köttbullen igen men det gick helt ok bara avslutet som brast.
En nöjd hund och matte åkte hem med ett leende!
 Nu blir det till att vila sig i form till lördag kl 9.00 på sthlm södra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0