Ligger lågt med träning...

Jag har inte riktigt kommit igång med träningen efter Paris men jag ansåg att det kanske skulle göra gott för Laszo att få längta lite.



Laszo spårar och lämnar linan som spår.
Torsdagen och fredagen gick till att komma ikapp i skolan. På lördagen däremot tog vi tillfället i akt och passade på att spåra lite när jag ändå skulle gå och kontrollera spåret. Jag, Laszo och Scott traskade runt hela spåret och sedan körde jag hem scott och åkte tillbaka med spårlina och sele med Laszo.

Laszo var dock väldigt okoncentrerad och jag separerade momenten och tog bara kortare sträckor. Dvs gick framåt i spåret och skickade honom när jag visste att det var kort kvar till apporten. Han blev bättre och bättre vi avslutade med att träna några apportmarkeringar. Jag har alltid tänkt att ha en sittmarkering eftersom han inte gillar att apportera men när jag tränade sittmarkeringen började han apportera i stället. Jag kanske måste tänka om...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0