Mycket träning blir det!

Ja full rulle har det varit på mig och Laszo i träningssammanhang. Men har jag uppdaterat träningsbloggen... icke.
I söndag var det dags för uppföljning av tävlingslydnadskursen vi gick i våras. Jag kände ju direkt att det måste vi ju repa lite för så jag och Laszo cyklade ut till klubben på Lidingö och tog några repor fotgående. Han var riktigt duktig och fick springa några tunnlar på agilityplan som belöning. Vi övade även slalomet som långsamt börjar ta form.
Precis när jag stod och skulle ta in slalompinnarna öppnade sig himmelen, det här bådar gott för morgondagens 4 timmars träning utomhus...
Väl på söndagen var det strålande sol, det är tur att det var så tidigt många minns söndagen som regnigt men itne vi som var uppe tidigt. Vi skulle välja ut några moment som vi ville träna på, Jag valde ut momenten fotgående och klass två:s apport. Med fotgåendet så gick det bättre än jag visat upp förut för Susanne men när han kommer lite bakom blir jag osäker och saktar ner och tittar på honom- vad händer om inte att han blir ännu längre bak...
* MINNESLISTA TILL LINNEA! Titta rakt fram och gå på, Lita på din hund!*
Sen fikc vi verkligen SPRINGA i språngmarch, ger tydligen mer poäng. Vi frå prova det på tävlingen på lördag.

måndagen var det dags för rallylydnads träning, vilket gick bra och vi tränade några varv på en rolig bana som innehöll ett hinder och lite trix. Laszo var duktig men vi tränade bara en timme men när vi kom hem gick han inte att väcka så han blev lite trött i bollen.

Tisdag bestod av att jag och Laszo fick rycka in på mammas kontor som receptionist. Laszo är duktig på att vara osynlig vid mina fötter men när mamma kom in till kontoret var det som om han visste. Hon var den enda han skällde på när det ringde på dörren. :)
På kvällen på tisdagen drog jag och Laszo till agilityträningen där det blev lite oturligt och i en kombination där jag var säker på att han skulle fortsätta så viker han in framför mig och jag råkar kliva på honom. Usch och fy och han pep och höll upp tassen. Men det gick bra och inom en liten stund och efter lite kläm och känn och en promenad så var han på G igen. Vi hoppade lite svåra (för oss) kombinationer vilket är Laszos grej, ju svårare sesto roligare. Blev en lyckad träning i stora hela.

I kväll är det födelsedagskalas hos moster, där jag och Laszo tänkte smita en halvtimme och skynda till månadskommenderingen. Vi kanske ska köra igenom klass ett som vi ska tävla på lördag? Torsdag fredag ska laszo och jag vara på mammas kontor igen så då blir det ingen träning. Han måste ju vila sig i form.
Långt inlägg men så går det när man itne skriver...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0