Tiden går oavsett om man vill eller inte....

.....kan tyckas vara en självklarhet som är skrämmande för många. Eller en tröst för vissa!

För whiskyälskare lär det vara enbart av godo och för valpälskare av ondo. Jag är gillar varken whisky eller valpar speciellt mycket.  Något som ska drickas ibland eller en period av en hunds liv som man bara ska ta sig igenom.

Jag har inte behövt dricka whisky på väldigt länge och valptiden anser jag mig nu vara igenom. Jag är med andra ord nöjd. Jag har anmält mig och Scott till unghundskkursen nu, efter att ha tragglat mig igenom valpkursen. Inte så att valpkursen var dålig på något sätt, tvärtom, utan mer en lättnad att ha kommit igenom inlärningen av sitt, ligg, stå, stanna, vänta, nära, kom. Scott har varit den mest lyhörda och följsamma valp jag har haft förmånen att träna in grunden på. Jag är så imponerad av hans lugn, fokus, villighet och förmåga att lära sig.

Jag ser nu med stor tillförsikt fram mot unghundskursen hos Gun-Marie Hedberg och en stundande valpträff (unghundsträff torde vara det korrekta nu) på Storsten. Jag är förberedd på döda duvor, äckliga saker och vana jaktentusiaster. Jag har köpt handskar och spottat i visselpipan bl.a. Är förberedd efter bästa förmåga, som är låg!


Årets sista blåbär.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0