Tävlingsdag!

ho ho hoppade vi ut på banan och skulle tävla i lydnadsklass 1. Det var av blandade resultat. Han fick tio, tio på platsliggning och tandvisning (tack Henrik för hjälpen!) startnummer 4 hade vi och Laszo var lite lagom taggad men summan av hela utförandet blev att han gick och tittade efter mamma i skogen. Tävlingsplatsen låg omringad av skog och publiken stod i skogen. Alla förare i klassen klagade på att hundarna tittade på "prasslet" i skogen men samtidigt var det ju lika för alla. =0)
Det som var en besvikelse var att han satte sig i läggandet under gång vilket både jag och mamma var enormt förvånade över. Har aldrig hänt förrut. Jag skriver upp det som ett missförstånd och gör inget mer med det just nu.

Jag är nöjd och jag tror Laszo är det också för han ligger och djupsover i soffan och går itne att väcka. Nästa tävling är redan på lördag då ska vi till Bro-håbo som är en speciell tävlingsplats för oss eftersom det var där Sigge tävlade för ganska exakt tre år sedan(debut vid tio års ålder)  och fick ett starkt tredje pris =ogdkänd för avel och lilla Laszo blev till på vår garageuppfart.

Håll tummarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0