Nu är det igång!

Nu har även träningen på klubben satt igång efter vintervilan!
I onsdags åkte vi alla (Laszo, jag,Scott och mamma) ut till appellplan och var med på första veckoträningen för i år. Det var skotträning som stod på schemat som första moment.
Laszo som är cool som en säl la jag i en platsliggning och gick tio meter bort under de fyra skotten med en minut emellan.
Mamma och Scott tränade stadga med kontaktövning. Dvs ögonkontakt framifrån och passiv under skotten i sittande position. Inga problem, Scott rörde inte en min när skotten brann av.
Efteråt tränade jag fotgående med Laszo gick bra men han har blivit lite ofokuserad... Men fortfarande väldigt bra.
De andra momenten vi tränade på var tvåans hopp, inkallning med ställande, läggande under gång och fjärrdirigering då mamma stod bakom och störde. Laszo gjorde samtliga moment utmärkt. Rutan finck jag påminna Laszo lite men då gjorde han den ok.
Som avslut gjorde vi en budföring som inte var några som helst problem båda hundarna tyckte att det var super kul.
vem sköt hunden?
nejdå! det var bara Scott som rullade sig i snön! hi hi
full fart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0