Nytt spår!

Idag la jag ett mycket svårare spår som Scott klarade med mycket väl godkänt. Spåret var först 50 meter i där det sedan låg en apport sedan var det tio meter till och sedan en vinkel till höger. Sedan var det rakt fram i 50 meter och en till apport sedan 10 meter och en vinkel till vänster upp för ett berg med mycket växtlighet ca tio meter slutapporten. Han tog alla med bravur och kom stolt tillbaka och visade mig när jag inte var snabb nog at tspringa fram till honom och belöna. Jag lägger ut träapporterna på en gång(som i tävling) och sedan byter jag med en leksak som han får lajja lite med när han funnit en apport och sedan vidare. Han blir bättre och bättre på att ta upp spåret. Däremot idag märkte jag att han ökade takten och sprang på lite väl fort ibland. Jag är lite bortskämd med Laszo att han har väldigt bra fart så det kommer jag få jobba lite med.
Laszo fick också göra ett spår med tre vinklar och en övergång på en grusväg som MÅNGA går på. Han var duktig hela vägen och tyckte det var väldigt kul. Jag fick hjälpa honom lite över gruset men annars skötte han det själv.
Nu på kvällen har vi varit på instruktörsutbildningen och idag fick vi ha ett lite föredrag för att träna på att tala inför folk. Vi fikc välja ämne själva men det skulle gärna ha med hundar att göra. Jag valde att berätta om valpars utveckling eftersom jag gått valpspecialen och de andra ska gå den senare.
Jag hade förberett en powerpoint baserad på bilder från Scotts uppväxt från första bilden till en bild från nu.
Det var uppskattat!

Kommentarer
Postat av: Anita och Aquila

Härligt! Du får gärna lära mig powerpoint....jag är så dålig på datorer. Myyyysig bild med hundarna som sover tillsammans!

2010-04-21 @ 23:46:05
URL: http://www.aquila.dinstudio.se
Postat av: Linnea

Klart jag hjälper dig Anita!

2010-04-23 @ 15:06:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0