Lite träning mellan varmrätten och efterrätten...

Jag och hundarna sprang ut på framsidan av huset för lite träning när jag var över hos mamma för lite familjemiddag. Först hade vi uppvisning med att börja med att buga för publiken (mamma och mormor). BÅda hundarna är riktigt bra på att buga nu. Sen var det 8:an mellan benen och sedan slalom och snurr.
Sedan körde jag lite fritt följ med Laszo som var taggad men väldigt bra! Sedan var det inkallning med ställande och läggande med Laszo. Inga problem.
Sedan var det Scotts tur. Vi körde lite fritt följ som var helt ok. Mamma har tränat lite och det har gett resultat. Sedan gjorde jag läggande under gång som han tillslut gjorde. Det vill säga han börjar lägga sig när jag säger ligg men hans läggande är fortfarande så segt att han blir tveksam om han ska följa med mig vidare. Sedan gjorde jag en inkallning med ställande där scott än så länge går lite för många steg men han förstår momentet , typ!
Nästa moment jag gjorde med bägge hundarna var framförgåendet. Scott var den som klarade av det bäst idag med att han gick fint ut och fortsatte gå. Det känns skönt att "rycken" han åstakom sist inte påverkade honom. Laszo gick fint ut och gick ett steg men sen tittade han på mig. Det är där jag brukar belöna. ÅÅÅÅ jag måste komma ihåg att hundar lär sig att räkna, belöningen ska komma som en överraskning och olika belöningar!!!
Imorgon tar jag med mig favvohunden Doris och Laszo till landstället för att mysa lite, för att på kvällen ta med mig Doris för jaktträning med världens bästa kennell Thorsvi. Mamma kommer med Scott oxå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0