Träning på klubben

Imorgon ska jag och Scott till Olandstraktens brukshundsklubb och träna för Nina Svartberg. Ska bli jätte kul eftersom jag har plöjt sikta på 10:an flera gånger och hittar alltid nya tips.
Jag träffade Anita, Aquila och Acke på klubben. Anita kommenderade mig i hela Lydnadsklass I.
Vi började med att Anita kommenderade mig i fritt följ. Scott var duktig men jag tappar honom lite fortfarande i höger svängar och i språng.
Sedan provade vi läggande under gång och ställande under gång. Vi konstaterade att han börjar tänka rätt men är inte där än. Jag måste fortsätta med att jag backar och har honom framför mig.
Inkallningen och hoppet var inga problem men ingångarna måste jag träna mer på. Apporten är roligför Scott sitter och vinkar. Han väntar fint att ta den tills jag säger apport håller bra utan tugg eller annat men han sätter sig och vinkar med höger tass. Han gav oss ett gott skratt med charmpoäng!
Laszo fick idag bara föra ett fritt följ som var med belåtenhet.
På eftermiddagen testade jag att lägga ett ängsspår som Scott gjorde klockrent! Han är så duktig! Alla apporter in.
så här trött var han...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0