Första träffen på Allmänlydnadsinstruktörsutbildning

Då var första kvällen avverkad på instruktörsutbildningen. Jag tog inte med mig någon hund denna gång då båda hundarna hade legat på kontoret hela dagen så det var nog med passivitet. Tur var väl det eftersom flera deltagare hade med sig två-tre hundar var!

Vi talade om dressyrpolicyn som SBK har som jag kan rekommenderar alla som inte har läst den att läsa. Bra att har något att hänvisa till om man möter en förare som inte behandlar sin hund väl.

Jag har höga förväntningar på kursen och det var flera av deltagarna som uttryckte att de till och med tackat nej till en plats på utbildningen som startade i november. Detta på grund av att kursinstruktören på denna kurs är tydligen helt fantastisk. Kul!

Nästa gång är det vi och våra hundar som ska testas. Vi ska alla göra allmänlydnadspasset. Jag tittade igenom övningarna och det är inga svåra övningar så jag kan nog genomföra det med både Scott och Laszo.
Det är tillexempel sitt, ligg och stå kvar trots störning. Gå fint trots störning. Hunden ska klara av en visitation från föraren och okänd person. Inga av ovanstående är ett problem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0