Vi har världens bästa hundar

för er som inte förstått det!
Igår när jag kom hem från klubbens tävlingar (Lydnadsklass I-Elit) var jag lite inspirerad att kolla av var vi ligger på för nivå. Mamma kommenderade och jag gick med hundarna. Scott körde jag igenom en lydnadsklass I och Laszo e lydnadsklass II. Jag kan säga att bägge hundarna hade fått varsitt första pris (nästan)
Scotts moment:
Platsliggning blev bara en minut men den var inga problem.
FF är helt ok, bra position, bra blick, tappar lite när han inte får godis men då duger rösten som pepping. Har inte riktigt en klockren position i sättandena, lite snett ibland.
Tandvisning blir lite för glad, ska träna på att han sitter kvar oavsett vem som kommer fram.
Läggande under gång jag gör ett grovt dk med att stoppa handen framför honom och peka nedåt men då lägger han sig och ligger kvar när jag går. Hade nog fått betyg starkt dk men bra genomfört för han är snabb.
Inkallning Klockren! Till och med ingången.
Ställande under gång blir starkt dk från min sida igen. Jag sätter ner handen som ett stopptecken men då stannar han fint och står kvar. Ibland sätter han sig och det måste vi träna bort.
Apporten Sitter kvar när jag kastar och springer snabbt och effektivt fram. Gör en IPO lämning i dagsläget men i och med jakten får han fortsätta med det.
Hoppet blev inget då vi var på vår garageuppfart

Laszos moment
Dold Platsliggning blev bara en minut men den var inga problem.
FF helt ok, mycket bättre i vänstersvängar och i språnget (de momenten som varit svårast)
Läggande under gång värt en tia varje gång.
Inkallning med ställande Värt en tia.
Rutan Han taggade igång direkt och ville springa dit. Jag berömde kalla tillbaka och skickade på tio meter och han sprang helt perfekt! YES!
Fjärrdirigering Inga problem trots att jag förlängde avståndet till 5 meter. Mamma var imponerad av utvecklingen.
Apporten det svåraste momentet i dagsläget. Han springer gärna ut, tar apporten i munnen och springer jätte fin in, men utan apporten. Han tappar den på vägen. Hm....
Hoppet blev inget
Har jag glömt ngt moment?
tröttisar

Vi åker buss, de är även väldigt söta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0