Mera träning!

Idag mötte vi Anita och Aquila igen på klubben. Vi började med att gå en promenad så hundarna fick röja av sig det värsta.
Jag inledde träningen med att jag parkerade Laszo och började med fotgåendet med Scott. Det ska ju vara roligt att vara på plan. Scott är en stjärna på följsamheten och klarade till och med när jag sprang ifrån honom. sedan var det Laszos tur att värma upp. Lite fotgående med fokus på att nästan gå in i saker. Laszo tänker för mycket när vi börjar närma oss en vägg och blir ofokuserad. Träna, träna.
Sedan gjorde jag en inkallning med ställandet. Berömde och avslutade när han precis stannade.
Sedan fick Scott jobba igen. Provade att stanna honom under gång, han börjar fatta men han rör sig lite fortfarande. Gjorde några där jag gick framför honom fast baklänges och stannade honom med röst och tecken. När han ens tänkte stanna klick belöna. Sedan lekte vi med hindret lite. Vi hoppade tillsammans, jag slängde godis över hindret och han hoppade själv och jag stannade honom och kallade in över hindret. Inga problem, det var roligt att hoppa!
Laszo fick göra tvåans hopp vilket inte var några problem. Sedan åkte apportbocken fram. Scott satt kvar fint när jag slängde och sprang sedan på kommandot. Han kom och lämnade av fint men i en IPO lämning. Helt ok!
Laszo däremot med apporten var inte lika kul. Han satt kvar fint, sprang på kommando med stor glädje. Men glömde att ta med sig apporten hela vägen. Träna mer!!
Som sista moment tränade vi rutan. Laszo hade glömt allt men jag fick chans att nöta lite. Använde 1x1 ruta som target. Scott kom på efter en stund hur det var och gjorde en del jätte fina uppställningar i rutan, han får inte sätta sig bara. Jag avslutade med att skicka Laszo på en fullstor ruta med 10 m i avstånd först slängde jag iväg ett lock bakom rutan och sedan skickade jag. Inga problem, full fart och stannade fint i rutan innan jag berömde och han fick springa fram till locket. Nöjd för idag!
Jag har blivit erbjuden att gå en allmänlydnadsinstruktörsutbildning till våren, vilket är jätte kul och känns otroligt inspirerande. Mer om det senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0