ruuuuutttttan

Med inspiration från träningen idag och att rutan gick så där, ställde jag upp rutan på tomten. Jag testade att inte gå fram till rutan men att kasta en boll förbi rutan och sedan skicka. Laszo har inga problem med "stanna"-kommando så en inlärningsteknik där han rusar igenom rutan för att behålla farten och sedan vid vissa tillfällen stannar jag honom i rutan. Gick jätte fint och han går ialla fall inte i min doftgång.

Vi gick in för att testa en till strategi med rutan. Jag ställde rutan liten 1x1 m och gjorde den som en stor target. Denna gick jätte bra och det tog inte lång tid innan han fattade att ställer han sig i mitten och tittar på mig så flyger det godis. Sedan kan jag öka storleken på rutan och backa själv så är det ju snart hela momentet.
Scott är rolig när det gäller rutan. Han har kommandot UT så starkt så om jag ställer upp framför rutan och säger ut så springer han rakt fram emot den. jag klickar och slänger en boll när han är i mitten, vilket gör att han stannar upp och tittar till på mig. Meningen är dock itne att vi ska använda "ut" kommandot på rutan så kommandot har nu kommit till rUT där Scott nu itne ens märker att jag väser r i början och ett a i slutet. Ljuden kommer starkare ju säkrare han blir.  Jag testade även target träningen med Scott, han förstod efter andra gånger. Han är så rolig!
sen var vi trötta men imorgon är det träning igen.
På lördag åker jag och Laszo på efterlängtade kurs till Eva Bodfäldt. Vi ska gå en koncentrationskurs vilket ska bli spännande. Vi behöver uthållighet och träning på att förtydliga när det är träning och när det är ledigt. Topp när det är allvar och avkoppling när det inte är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0