del 2 av träning- Spår!

Efter den lyckade träningen på appellplan kom ANita, Aquila, Acke och Gustaf. De hade lagt två appellspår till Laszo och Scott.
Vi började dock med Scott och Laszo fick ligga i bilen och ta igen sig medan Aquila och Anita gick lägre spåret jag lagt. Det var kul att se dem jobba. Aquila tappar bort sig ibland men skärper sig rejält efter det! De nådde målet och belöningen kom fram! KUL!
Sen var det dags för Scott att spåra. Jag har ju bara spårat i skogen upp till 500 meter spår med 3-4 apporter. Men aldrig ängsspår. Varför vet jag inte. Han visste inte riktigt vad han kunde förvänta sig och hade lite svårt att komma igång. Men när han sen kom igång gick det inte att stoppa. Alla apporter tog han med stor glädje, så roligt att se honom! Han spårade däremot väldigt annorlunda från Laszo. Laszo är långsam och noggrann men tappar bort sig ändå ibland. Scott var snabb och sprang gärna kors och tvärs över spårkärnan för att se att han inte missade något.
Sen var det Laszos tur som började ganska bra men blev sedan osäker, och när LAszo blir osäker börjar han hitta på det ena och det andra. Han käkar gräs, försöker hitta någonstans att kissa och spanade efter djur att jaga...
Han tog den andra apporten med stor glädje men missade resten. Slutapporten var lite svår att hitta så jag ropade till Gustaf som höll i Scott att han skulle släppa och så kallade jag in Scott och gjorde sedan ett sök. Scott hittade slutapporten på en gång! Tur att man har en sakletare.
Dock skulle vi inte gjort inkallningen med löshund för nedspringande kom en arg gubbe och hotade om polisanmälan och allt möjligt. SUCK och stön för minipoliser. Ett tråkigt slut på en väldigt lyckad träningsdag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0