Alla tillbaka... nästan!

Mamma sitter på ett plan på väg tillbaka men jag, Laszo och Scott ligger i sängen(i sthlm) och vilar oss i form.
Laszo och Scott har haft det underbart med Tove, Göran, Lyztrah och Vilda ute i Djursholm. Båda hundarna är måttligt trötta! =)
New york har varit underbart på alla sätt och vis! VI hade mycket att fira och fira gjorde vi!
Direkt när jag landat hämtade jag hundarna och åkte hem för att vila några timmar. Tärningslusten tog över och jag gick ut för att ta igen lite träning. VI började med att göra ett närsök vilket han fixade galant när jag stod bredvid.
Däremot har jag märkt att närsök för honom betyder nära mig inte nära där han är, när jag blåser. Så när jag kallade in och sedan blåste stopp signal och sedan söksignal skyndade han sig fram till mig och letade. Hm vi får träna mer på närsöket. Han vet ju att näsan ska ner i alla fall.
Sedan gick vi över till vattenmarkering i vass. Problemet var att i vassen var det en liten fågel, hm klantigt av mig. Dock hävdar jag fortfarande att fågeln gjorde det för att retas. Det som hände var att Scott blev störd i skicket när en fågel plötsligt flyger upp där han letar vilket gjorde att han ville följa fågeln, men precis då fick han syn på dummyn. TOg den och kom in med en perfekt avlämning!
Nästa gjorde jag en enkelmarkering i strandkanten där dummyn låg en meter ut från strandkanten. Allt gick fin fint och jag skyndade mig emot honom så han itne kunde skaka och släppa innan. Kaxig som jag blev att det gick så bra, satte jag honom 10 m innan strandkanten, slängde ut dummyn 10 meter i vattnet och sedan skickade jag honom. Utmärkt ut, utmärkt in till och börja med,  men jag var inte tillräckligt snabb på att möta och han släppte för att skaka av sig. hm.. det kommer bli svårt på unghundsderbyt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0