Oj vilken dag...

Tidigt på morgonen träffade vi upp Aquila och Anita för lite ridhusträning. Vi inledde på en platsliggning med alla tre. Det gick utmärkt men Scott satte sig upp två gånger men inget mer med det än att jag gick och la honom igen.
Sedan tränade Laszo i rutan som han lite hade glömt. Jag påminde honom med att visa rutan tydligt sedan tränade jag lite fotgående, inkallande med ställande och fjärrdirigering för att sedan skicka honom på rutan. Han var lite övertänd i inkallandet så han missade att stanna men hellre att han är för het eftersom hans problem har varit det motsatta. I fjärren var han också lite het, pep och flyttade sig i sättandet. Jag avslutade som sagt med rutan igen och den gick strålande, han hamnade lite framför rutan men korrigerade sig själv. Som belöning avslutade vi med en budföring som Laszo älskade! 10 poäng.
Med Scott tränade jag fotgående men Scott var lite skum och var låg och såg osäker ut så jag avslutade och gjorde korta sekvenser med fot ett steg och sedan massor av belöning. Som nästa moment gjorde vi en budföring på ett väldigt kort avstånd, men scott tyckte det var jätte kul att springa mellan mig och Anita och få köttbullar!
Efter några timmars vila så åkte vi ut till stora skuggan och tog en skön promenad i solen. Vi tränade lite linjetag med Scott. Han hade svårt att ta min dirigering och ville gärna ta den dummyn som jag laddat mest... men vi gjorde om det några gånger men på olika ställen så det blev ritkigt bra och väldigt roligt tyckte Scott!
väntan
Scott väntar när jag placerar första dummyn
snart så.. fokus!
Japp! först apporten
ut på andra apporten!
duktiga scott
Laszo kunde oxå, han som var hunden jag trodde aldrig skulle apportera...
Sedan kom vi till Stora skuggans dansbana då måste vi dansa!
Sen samlade vi oss och tränade på fotgående
dubbelfotgående tyckte scott
men jag höll inte med och scott fick vänta
sen blir det lite stadga/platsliggning
tungan
fina laszo
duktiga scott
och så MASSOR av belöning

Kommentarer
Postat av: Anita och Aquila

Vilka fina bilder! Det blev mycket idag, tur att man inte skulle jobba också.....

2010-03-17 @ 23:55:02
URL: http://www.aquila.dinstudio.se
Postat av: Linda

Kul att det går så bra på träningen! Det är visst en lekhund :) Kram Linda&Johan

2010-03-18 @ 12:41:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0