Vilken skillnad!

Jag vet inte riktigt vad som har hänt, om det beror på träningen i lördags, min inställning eller de två hundböckerna (kontaktskontraktet och mentalitetsboken) som jag plöjt men Scott har varit hur bra och lydig som helst. Han är bra på att ta lite för långa turer i skogen. Han är inom synhåll hela tiden men är ganska långt ifrån och när jag kallar in då så "ska han bara". Under två dagar nu har jag tränat mycket med stoppsignal (ett pip med pipan och boll) och inkallning (två pip). Jag har även använt mig av inkallningsövningen som vi gjorde i lördags på kennelträffen där jag "Lurar" honom till ett ställe och sedan kallar in. Kommer han inte då har vi ett litet utvecklingssamtal och sedan kallar jag in igen och då när han kommer är jag världens snällaste och roligaste.  Nu när Scott får sina springrundor då han tidigare inte lyssnade  och jag kallar in så är det som om han vänder i luften. Han halkar ibland och ser jätte rolig ut men han lyssnar!!

Kommentarer
Postat av: Anita och Aquila

Läser också kontaktkontraktet just nu. Otroligt bra bok, de praktiska exemplen som kommer då och då är ju helt rätt för att få alla att förstå!"!!

2010-03-25 @ 00:15:15
URL: http://www.aquila.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0