Kvalitetstid med Laszo

Jag och Laszo har haft lite tid för oss själva. Vi började med att hänga med Emma på Tranans uteservering i några timmar under valborg. Där imponerade Laszo på många. Av servitören fick han deras hemgjorda och välkända köttbullar och några gäster frågade om han kunde några konster. Laszo fick göra lite give me five och give me ten med killen som satt med hakan nere vid knäna efteråt. Det är lustigt att när folk hör att man tränar lydnad så vill de se cirkuskonster men det kanske är det som lydnaden är mer eller mindre. =0)
Under lördagen var Laszo och jag med duktiga Mia och Holiday på hästtävling. Jag umgås ju bara med vinnare (hi hi) så Mia plockade hem första och tredjepris!  Så duktiga! Laszo var oxå duktig och vi hann träna lite lydnad mellan klasserna. Det är lite kaxigt att gå med en löshund som går fot med en när man har en stor häst gående bredvid och när man ska in i ridhuset blir det läggande under gång och Laszo lägger sig och jag kan fokusera på hästen. Söta hund!
Laszo delade betfor med hästen...
Här är hästen jag rider just nu: Svea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0