Vinst på premiären av Working test, Lidingö

Vem kunde ha trott? Inte jag i alla fall. Vi hade inställning innan att vi bara skulle dit och ha roligt och ta oss från station till station och så fick vi se hur det skulle gå.
Det som var viktigt var att Scott fick en bra upplevelse det här är början på ett långt liv tillsammans så det ska börja bra.
Men som en enorm bonus så gick det hur bra som helst.
första stationen var nere vid vattnet där vi hade vattnet i ryggen. Det var en dold markering bakom ett berg där domarna stod uppe på berget vilket gjorde att hunden fick gå emellan domarna och skytten. Doch var scott klockren ut, tog dummyn och kom in. Här hade jag laddat honom lite för mycket så efter en fin avlämning så hoppade han upp på mig, vilket i för sig glädjer mig 17 p.
Andra stationen var en enkel markering men det var halv tuff terräng med mycket träd och stenar och annat i vagen. Scott kunde dock inte gjort det bättre, han gick rakt ut och rundade tallen som dummyn låg bakom och lämnade fint, 20 p.
tredje stationen så var det ute på ett fält men enkel markeringen landade i en nyfälld tall, i riset. Scott gick ut och rundade riset och fick direkt vind på dummyn och sen in. 20 p
fjärde stationen var det en enkel markering på ett fält men där landningen av dummyn var i en svacka i marken. Inget problem för Scott, rakt ut och rakt in. På denna station var det dessutom lite fotgående som gick helt ok. 20p
sista stationen så blev det lite strul i organisationen då det var hur många som helst vid den stationen så vi fick vänta nästan 2 timmar. Dessutom hade majoriteten av startande nollat den stationen. Egentligen var det en enkel markering i ett litet skogsparti men vinden idag var boven. Det blåste på så enormt att många hundar forsade förbi och sen var de nästa borta.
Jag tänkte på att vara noga med hur jag skickade och eftersom jag fick möjlighet att titta på så många andra så såg jag att många drog sig till höger så jag skickade lite till vänster. Scott sökte runt lite men fann den sen och kom in. 19 p
Totalt fick vi 96 p av 100 möjliga! Det är helt galet och jag kan inte riktigt förstå mer än att vi har världens underbaraste hund!!!
Dessutom vill vi gratulera kullsystern Mackan som gick riktigt bra, bra jobbat Annika!
En annan rolig sak var att vi träffade Scotts pappa! Vi fick höra att de hade blivit 2:a i bruks SM förra året plus 1 i NM i bruks! Häftigt! Grattis i efterskott! Det var verkligen kul att träffa dem och både vi och Sandra (Nickes matte) tyckte att de var otroligt lika extriört! Det bästa från både mamma och pappa har lilla Scott fått!
Extra tack till Anita för fredagens genrep! Den gav mig rätt inställning inför dagens test!

Kommentarer
Postat av: Annika

Jättegrattis Linnéa, ni var så duktiga idag! Och tack för berömmet.

2011-04-10 @ 21:52:03
URL: http://thorsvimackmyra.blogspot.com/
Postat av: Åsa

Grattis igen till en kanonfin prestation!



Åsa m Mocca

2011-04-11 @ 22:14:41
URL: http://labbar.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0