Första dagen på Tävlingspsykologi/mental träning

Alla som har möjlighet att gå tävlingspsykologi och mentaltränings kurs för Niina Svartberg borde. Jag känner mig så inspirerad från dagen när jag i några timmar fick sitta och tänka på hur jag kan förbättra min roll i tävlandet för att ge hundarna de allra bästa förutsättningarna de förtjänar.

Om vi kräver 100 % av hundarna varför kräver vi itne 100 % av oss själva?

Nu ska det bli ändring på det.
Eftermiddagen spenderades i Storsten på ett besök hos Anita och Jörgen Norrblom och deras fantastiska hundar. Otroligt trevligt och inspirerande det med vilket ger mycket energi för våren som kommer!
När jag kom hem så var jag så tränings sugen så jag skyndade mig ut med Scott och Laszo.
På Scotts schema stod kedjning av inkallande- läggande under gång & Fotgående- ställande under gång. Han är så duktig men han är en smygare. Han reagerar och utför momentet korrekt men sen kommer smygande... hm bushund! Gör om gör rätt!
Det är roligt att han börjar kunna ta att jag utelämnar belöning utan att han blir låg. Han tar det som att han ska göra det bättre.
Laszo fick träna på fotgåendet och inkallande med ställande och läggande. Sedan gjorde vi en fjärrdirigering. Han gör momenten riktigt bra.
Scott fick en liten till omgång men med stadga i ståendet. Det är svårt men det går åt rätt håll.
Imorgon är det dag 2 av tävlings psykologikursen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0