Underbara hundar

Igår var det träning igen i västberga.
Idag på schemat stod det höger svängar och rutan.
Det som vi fick som tips i höger svängar var att träna in ett ljud när hundarna i vardagen är lite extra tokiga. Så t ex när Laszo och Scott drar på sina kapplöpningar så kan jag göra ljudet. Sen när jag kräver att hunden ska öka lite så använder jag ljudet i träningen. Om jag alltid gör ljudet i höger svängar så kopplar hunden ihop höger svängar med att ha den typ av känslan och explositet i kroppen som de har när de kapplöper. Jag har ju ett ljud som jag använder för att höja stressnivån som jag provade och det fungerade perfekt!
Rutan blev lite värre. Scott har haft ett perfekt rutskick utomhus men inomhus där 6 andra skulle skicka mer eller mindre samtidigt så blev det lite för mycket. Men vi gjorde det lugnt och roligt så det blev nog en bra uppstart för framtida träning.
Laszo är ju för go när han är med i träningen. Han ligger i ett hörn och följer varenda steg vi tar men säger inget, så lite att jag glömde bort honom vid ett tillfälle. En tjej skulle skicka sin Schäfer på rrutan och frågade om jag kunder flytta Laszo som låg precis bredvid.
Konkurrens är den bästa medicinen för motivation verkar det som. När Scott blev trött fick Laszo köra lite och motivationen var på topp. Söta hund!
Laszo väntar på att få göra ett sök i blåbärsskogen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0